Altres celebracions festives que es celebren al territori català, com les festes de recreació històrica i les festes cíviques.
L’aplec reuneix milers de persones al voltant de la taula per degustar els plats més tradicionals de la cuina lleidatana, entre els quals els cargols en són els principals protagonistes. Tot plegat és completat amb nombrosos actes paral•lels.
Diumenges propers a l’11 de maig.
La festa s’organitza a partir de la Federació de Colles de Sant Medir, que aglutina una trentena de colles, que desfilen a cavall i amb carruatges amb una estructura similar a les de les desfilades de Sant Antoni Abat. Cada districte fa la corresponent desfilada i la principal té lloc a Gràcia el dia 3. A l’ermita es fa la missa amb l’assistència d’entitats i autoritats. Els dies pròxims hi ha romeries a l’ermita, així com actes tota la setmana.
Es celebra el dia 3 de març.
Des del 2004 es consolida l'Aquelarre de tres dies l’últim cap de setmana d’agost. Divendres té espectacle propi de la mà del grup femení de percussió BandTokades i la Fira del Gran Boc.
Neix el Dijous Gras, una extensió de l'Aquelarre, conegut també com l'Aquelarre de les dones, on les fèmines dels diferents grups fan una cercavila des del Brollador fins a la plaça del Fossar, on la nit s'acaba amb punxadiscos de música catalana i tradicional.
Es celebra l'últim cap de setmana d'agost.
El dia del Roser es celebra la festa més emblemàtica de Vallbona d’Anoia. Els orígens no es coneixen, però els avis del poble ja en parlen com una festa molt antiga. Hi ha referències documentals que apunten que la devoció al Roser a Vallbona és anterior a l’any 1570.
Es celebra el dilluns de Pasqua Granada.
Manresa commemora cada 21 de febrer el Misteri de la Llum que es va produir l’any 1345, quan un raig de llum des de Montserrat va entrar a l'església del Carme de Manresa. Aquest fet es va interpretar com un senyal diví per posar fi a l’entredit entre la ciutat i el bisbe de Vic i donar continuïtat a la construcció de la sèquia, de la que el rei Pere III n’havia concedit el permís.
Es celebra durant la segona quinzena de febrer, entorn el dia 21 (dia central).
La Fil·loxera es va estrenar, el 6 de setembre de 1981, amb una breu aparició a les matinades i, hores després, a la cercavila. En aquelles mateixes Fires, per tal d’explicar la importància històrica d’aquell insecte, es va presentar l’exposició Sant Sadurní al temps de la fil·loxera. La bona acollida que va tenir la Fil·loxera va fer pensar en la possibilitat d’organitzar un espectacle que servís per explicar un episodi transcendental de la història local.
La Festa de la Llana neix per iniciativa del CIT (Centre d’Iniciatives Turístiques de Ripoll) l’any 1967, i el 1971, s’hi afegeix la celebració del Casament a Pagès. El CIT és una entitat autònoma constituïda l’any 1966 i promoguda per l’Ajuntament de Ripoll, la seva principal funció és la gestió turística i el foment de les activitats culturals i festives de la vila, per convertir Ripoll i la comarca en un destí turístic.
Es celebra el diumenge següent a la festa major de Sant Eudald (11 de maig).
El meu avi, cançó que des del 1977 clou la Cantada d’Havaneres de Calella, és una peça musical molt popular i que forma part del repertori d’aquesta mostra d’havaneres que es celebra des del 1966. La Cantada, amb el pas dels anys, a part de convertir-se en un important esdeveniment cultural i social per aquesta població empordanesa, també ha ajudat a popularitzar aquest gènere musical i estendre’l a tot el territori, ja que en molts indrets, ja siguin de costa o de muntanya, s’han introduït recitals d’aquest estil a les celebracions.
La festa gira al voltant de la Cassola de tros, i la preparació que cada colla participant elabora. Malgrat ser un concurs on un jurat decideix quina és la millor cassola, el motiu de participar-hi és poder passar una diada festiva amb família i amics
Es celebra el primer diumenge de juny.
El Misteri de la Selva es considerat el drama sacre assumpcionista més antic d’Europa escrit en llengua romànica. Un llegat de gran valor literari, teatral, musical i religiós que recull les tradicions que envolten la festa de la Mare de Déu d’Agost. Es representa a partir del manuscrit d'autor anònim datat de finals del segle XIV i trobat a l'Arxiu Parroquial de la Selva del Camp.
La representació de l’Assumpció de Madona Santa Maria, coneguda popularment com El Misteri de la Selva, té lloc els dies 14 i 15 d’agost a l’església parroquial de Sant Andreu Apòstol de la Selva del Camp.